منوعات

آخر المقالات

منوعات
جاري التحميل ...

ياما جاب الغراب لأمه


"ياما جاب الغراب لأمه "
يعتبر من اكتر الامثال اللي بنرددها في حياتنا اليوميه.... بس الحقيقة ان اول حد قال المثل ده مش معروف بس المتعارف عليه أنه عربي اصيييل .. المثل بيحمل حقيقة علميه تم اكتشافها في العصر الحديث ..وهي ان الغربان بتنجذب دايما لكل شيء لامع.. وكل غراب بيكون عنده مخبأ سري خاص بيه وغالبا بتكون في فتحات جوه الاشجار.. فبعد دراسة حديثة العلماء عملوها علي بعض الغربان ...بعد مفتشوا المخابيء الخاصة بيهم ...لقوها مليااانه مرايات متكسره.. حلقان قديمة.. ايد فنجاين ..خواتم... حاجات مش هتنفع الغراب في ايييي شيء اصلااا بس هو بيجمعها لمجرد انجذابه ليها
عشان كده اي حد بيجيب حاجه ملهاش قيمة بيلبس علطووول في وشه "ياما جاب الغرراب لأمه"

التعليقات

loading...


إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

إتصل بنا

موقع ملوك الطبخ

موقع ملوك الطبخ يقدم أشهى وأسهل وصفات الطبخ من جميع وصفات طبخ سريعة و شهية الاصناف . سواء الاطباق الرئيسية او الحلويات الغربية والشرقية وغيرها

Follow by Email